Sunday, February 28, 2010

Ketenangan Hati

Lama betul tak update blog ni...macam-macam halangan dan cubaan.Sabar dan redha dalam mencari ketenangan. Banyak jenis orang maka banyaklah pendapat dan pandangan. Ketenangan sentiasa dikaitkan dengan hati. Bila kita tenang, hati jadi lapang. Bila gelisah,jantung berdegup kencang,jantung berkait dengan hati. Mungkin sebab itu, ketenangan itu dikaitkan dengan hati. Mungkin. Sebab saya belum menjumpai fakta lagi. =)

Minggu ini,saya melalui hari-hari yang penuh dengan ketenangan. Saya merasai seperti angin pun bertiup lembut, dan cuaca pula baik seperti meraikan ketenangan saya..huhu..=) perasaan je lebih. Tapi saya mula merasai hakikat ketenangan itu. Sungguh nyaman. Adakah saya hidup senang,kerja dalam aircond? atau bersantai di tepi pantai?Oh..tidak..

Perjalanan hidup saya minggu ini penuh dengan kepenatan tapi saya merasai ketenangan itu. Sekadar ingin berkongsi dengan teman-teman di alam maya...Saya dapat merasai seperti Allah ingin menunjukkan sesuatu kepada saya. Dan saya juga merasai sesuatu yang lain dalam dada saya. Walaupun saya masih tidak menjumpai jawapan. Saya yakin dengan ketentuan Allah. Apa yang penting bagi saya sekarang BERUSAHA!

Segala puji bagi Allah, memberi peluang kepada saya menuntut ilmu melalui perjalanan,pengalaman dan kelas pengajian...Sungguh Besar nikmat Allah. Semoga kita semua dapat merasai setiap yang Allah bagi itu sebagai anugerah yang tiada tandingan. Apa yang Allah beri itu suatu tanda ingatan Allah bahawa Allah masih sayang kat kita....kadang-kadang kita merasakan itu dan ini tidak baik untuk kita tapi ingatlah mungkin tidak baik untuk waktu dan ketika ini dan mungkin anda akan lihat hikmah yang besar pada masa akan datang....insyaAllah.

0 comments: